مقالات

هواکش صنعتی و معرفی انواع آنها


هواکش صنعتی و انواع هواکش ها

 

هواکش های صنعتی

هواکش های صنعتی یک نوع از هواکش ها است که وظیفه آنها جا به جا کردن هوا یا هوای آلوده یا گاز یا خنک کردن و تهویه یک مکان است .

در گذشته برای تهویه هوا از روش های متفاوت و مختلفی استفاده میکردند که به سختی آن محیط تهویه میشد برای مثال برای ورود و خروج هوا در یک مکان راه هایی ایجاد میکردند تا هوا به صورت طبیعی و با جریان باد رد و بدل شود، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی از هواکش های مناسب هر محیطی برای ورود و خروج هوا استفاده میشود .

هواکش های صنعتی به چند دسته تقسیم میشوند که در ادامه به آنها می پردازیم :

  • هواکش (فن) فشار قوی
  • هواکش یا فن فشار قوی دستگاهی است که برای تهویه هوا در کارگاه ها یا کارخانه ها استفاده میشود به منظور اینکه هوای تازه را جایگزین هوای آلوده یا دود و گاز کند.
  • به طور کلی فن ها با توجه به مسیر ورود جریان هوا به سه دسته تقسیم میشوند: فن محوری، فن گریز از مرکز، فن متقاطع

 

شاید دوست داشته باشید: المنت چیست؟

 

پروانه ای

این هواکش دارای ساختار ساده ای می باشد و شامل دو، چهار و شش پره است که به طور معمول در هواکش های صنعتی فلزی هستند و برای حجم هوای زیاد و استاتیک کم استفاده میشوند و این هواکش ها در تهویه محل نقش فراوان و مهمی دارند.

 

لوله محوری

هواکش لوله محوری دارای عملکرد بهتر و فشار بالا تری نسبت به هواکش های صنعتی پروانه ای می باشد و شکل ظاهری آن به مدل پروانه ای شباهت بسیاری دارد واین نوع هواکش برای فشار های متوسط و جریان بالا مناسب می باشد.

تماس با ما-digikolang

گریز از مرکز ( سانتریفیوژ )

هواکش های گریز از مرکز در فشار های بالا و در شرایط سخت استفاده میشوند. عملکرد هواکش گریز از مرکز به این صورت است که هوای بیرون را به درون خود میکشد و با چرخش تیغه ها هوا را با شدت زیادی به بیرون می راند و این هواکش ها به دلیل داشتن قدرت بالا در کارخانه ها مرغداری ها و گلخانه ها و… استفاده میشود.

 

پره محوری

این هواکش ها معمولا به جای هواکش های گریز از مرکز استفاده می شود، زیرا فضای کمتری را نسبت به آنها اشغال میکند.

 

مزایای استفاده از هواکش

اگر از هواکش های صنعتی به درستی و در شرایط صحیح استفاده شود فواید و مزایای بسیاری را خواهند داشت، برای مثال دود ذرات معلق و … را محیط خارج و انجا را پاک می سازد و در رطوبت و دمای یک محیط تاثیر بسیاری را به همراه خواهد داشت. در محیط های صنعتی باید از هواکش استفاده کرد تا هوای انجا عوض شود تا هوای پاکی را استشمام کنیم، البته محیط های خانگی هم به هواکش نیاز دارند ولی در محیط های صنعتی ضرورت بیشتری دارد زیرا در اینجور مکان ها آلودگی بیشتر است و باید با جریان هوا این آلودگی ها که میتواند بو های نا مطبوع، گاز ها و دود ها و …. را از مکان خارج کرد.

هواکش صنعتی و معرفی انواع آنها-digikolang

 

در زیر میتوانید نوعی از هواکش های دمنده و مکنده را مشاهده نمایید:

 

نکات مهم در خرید هواکش های صنعتی :

برای خرید هواکش های صنعتی باید به برخی نکات توجه داشته باشیم تا هواکش مد نظر و بهترین آنرا خریداری کنیم. ما میتوانیم با جست و جو کردن در اینترنت یا مراجعه به افرادی که در این زمینه با تجربه هستند و اطلاعات زیادی دارند بهترین هواکش را خریداری کنیم. فروشگاه دیجی کلنگ قصد دارد با دادن مشاوره به مشتریان عزیز نقش موثری در انتخاب آنها داشته باشد تا بهترین کالا را خریداری کنند.

 

در حال بروزرسانی… 

جهت دریافت اطلاع دقیق از قیمت روز و کسب اطلاعات فنی بیشتر در مورد این محصول میتوانید با کارشناس دیجی کلنگ در ارتباط باشید.

تلفن تماس : 09120405213

پل های ارتباطی بیشتر 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *